آذران فضا نما | طراحی و ارائه مبلمان اداری

(afn) و پانل پی وی سی و دیوارپوش کوبوآ پلاس (Coboa plus) و کف کاذب

آذران فضا نما | طراحی و ارائه مبلمان اداری

(afn) و پانل پی وی سی و دیوارپوش کوبوآ پلاس (Coboa plus) و کف کاذب

انواع و اجزای مختلف مبلمان اداری

مبلمان اداری امروزه یکی از موارد مهم در طراحی و دیزاین محیط‌ و فضاهای کاری می‌باشند.مبلمان اداری مدرن در اجزای مختلف طراحی و تولید می‌شوند.

چیدمان محیط کار با مبلمان اداری

امروزه انواع مختلفی از مبلمان ها بنا به کاربردهای مختلف طراحی و تولید می‌شوند. تنوع در طرح و جنس به‌کاررفته در آن‌ها می‌تواند با سلایق مختلف هم سو باشد؛ اما بحث امروز ما در رابطه با نوع خاصی ازاین‌دست وسایل چوبی پرکاربرد است که به مبلمان اداری معروف می‌باشند. محیط و فضای کار بهترین گزینه برای استفاده از این نوع مبلمان ها محسوب می‌شود. شاید به‌طورقطع بتوان عنوان نمود که اصلی‌ترین و ضروری‌ ترین موارد در دیزاین و دکوراسیون محیط کار، مبلمان های اداری هستند.

 تنوع در نوع ساخت و جنس به‌کاررفته در مبلمان اداری باعث شده است که امروزه مسئولین و صاحبان کسب‌وکار به فکر تغییرات در دیزاین محیط کاری با استفاده از این نوع مبلمان و چیدمان‌های آن باشند. برای ایجاد نظم و هماهنگی از مبلمان های اداری که به انواع میز، قفسه، صندلی و ... طبقه‌بندی می‌شوند، استفاده می‌شود. آسایش و آرامش و عدم ایجاد خستگی بعد از گذشت زمان در میان کارمندان تنها با چیدمان استاندارد و اصولی این مبلمان ها و البته دیگر وسایل در محیط کاری فراهم خواهد شد.


اهمیت مبلمان اداری در محیط کاری

عدم استفاده از میز و صندلی‌های سنتی و بسیار بزرگ در محیط‌های کاری باعث خلق انواع مختلفی از مبلمان اداری طبق استانداردهای مختلف جهانی شده است. امروزه به دیزاین و طراحی دفتر کار بسیار اهمیت داده می‌شود که یکی از موارد چیدمان مبلمان و میز مدیریت می‌باشد. استفاده از انواع طرح چیدمان این دست از مبلمان های اداری در فضای کاری باعث اهمیت این دست از وسایل چوبی شده است که روز به روز نیز به تنوع در طراحی آن‌ها افزوده می‌شود.


دفتر کار مدیریت و کارمندان با توجه به میزان بودجه سازمان و یا شرکت‌های مختلف دیزاین می‌شود که استفاده از میز و صندلی‌های اداری در اولویت این امور قرار دارد. افزایش بهره‌وری کاری کارمندان با دکوراسیون مناسب طبق استانداردهای مشخص امکان‌پذیر خواهد بود که در این مجموعه استفاده از میز اداری، میز مدیریت و همچنین میز کنفرانس طبق طراحی‌های مدرن و کلاسیک می‌تواند به فضا و محیط کاری حالتی کاملاً رسمی و مدرنیته ببخشد؛ بنابراین با توجه به‌تمامی مواردی که به آن‌ها اشاره شد می‌توان به این نتیجه رسید که مبلمان های اداری در دیزاین محیط کار و بهره‌وری کار بسیار تأثیرگذار می‌باشد.

فضای زیبا با استفاده از مبلمان اداری

برای ایجاد فضایی زیبا و چشم‌نواز در هر محیطی دکوراسیون و دیزاین آن محیط از مهم‌ترین مواردی است که می‌توان از آن‌ها نام برد. در کنار این موارد می‌توان به چیدمان مبلمان نیز اشاره نمود. با تغییراتی هرچند مختصر در نوع چیدمان مبلمان ها می‌توان در فضا تغییرات چشم‌گیری ایجاد نمود. مبلمان اداری نیز از این قاعده جدا نیست. مهم‌ترین بخش یک محیط کاری نوع چیدمان آن است که می‌بایست در عین رسمی بودن از حال و هوایی کاملاً دوستانه برخوردار باشد تا کارمندان بتوانند در این محیط ساعت‌های طولانی به کار و فعالیت بپردازند.


 با چیدمان اصولی و استاندارد مبلمان های اداری در بخش‌های مختلف این محیط نه‌تنها می‌توان فضایی زیبا را ایجاد کرد بلکه می‌توان به محیط کاری حال و هوایی کاملاً آرام و دل‌نشین افزود؛ بنابراین بعد از انتخاب و خرید مبلمان اداری اولویت با نوع چیدمان آن در محیط کاری موردنظر می‌باشد. کیفیت این دست از مبلمان و نوع چیدمان آن‌ها می‌تواند از فاکتورهای مهم در ایجاد محیطی مناسب در فضای کاری به شمار آید.

انواع مبلمان اداری

مبلمان های اداری در انواع و نمونه‌های مختلف طراحی و تولید می‌شوند. امروزه تنوع در طراحی و ساخت این دست از مبلمان ها باعث شده است که گزینه‌های مختلفی برای چیدمان محیط کاری از طریق آن‌ها فراهم شود. طرح، جنس و ابعاد به‌کاررفته در این دست از وسایل چوبی می‌تواند آن‌ها را به نمونه‌های مختلفی طبقه‌بندی نماید. مبلمان های اداری اغلب به نوع مدرن و کلاسیک تقسیم‌بندی می‌شوند اما خود این نوع مبلمان ها با توجه به بخش‌های مختلفی که دارند به نمونه‌های دیگر تقسیم‌بندی می گردند. انواع میز اداری، دیوارکوب، پارتیشن‌های اداری، صندلی اداری، ویترین و کانتر و کتابخانه از انواع مبلمان های اداری شناخته می‌شوند که در ادامه اطلاعات کامل‌تری در رابطه با چند نمونه از آن‌ها در اختیار شما عزیزان قرار خواهیم داد.

انواع میز در مبلمان اداری

از مهم‌ترین بخش‌های مبلمان اداری می‌توان به انواع میز آن اشاره نمود. به‌عنوان‌مثال با توجه به سمت و مقام هریک از کارمندان در محیط کاری میزهای اداری نیز می‌توانند بر اساس این شرایط طراحی و تولید شوند. میز منشی، میز پذیرایی، میز کنفرانس و از همه مهم‌تر میز مدیریت نمونه‌هایی ازاین‌دست وسایل چوبی می‌باشند که هریک دارای طراحی و ابعاد مشخص و معینی هستند.


 میزهای بزرگ‌تر با ابعاد به نسبت متفاوت‌تر اغلب در اتاق‌هایی به نام کنفرانس و یا جلسه کاربرد دارند که به آن‌ها میز اداری کنفرانس گفته می‌شوند. در کنار این دست از میزها می‌توان به نوع مدیریتی آن اشاره نمود که با طرح و نمایی متفاوت و کمی شکیل‌تر در اتاق مدیریت استفاده می‌شود. در کنار این دست از میزها می‌توان به نوع عادی و کارمندی آن اشاره نمود که با توجه به کاربردهای فراوان از بخش و کشوهای متعددی نیز برای قرار دادن پوشه و وسایل دیگر برخوردارند.


انواع پارتیشن از دیگر اجزای مبلمان اداری

شاید تصور بسیاری از افراد از مبلمان اداری تنها میز و صندلی‌های آن باشد؛ اما می‌توان به این نکته اشاره نمود که مبلمان های اداری در کنار انواع میز و صندلی از بخش‌های دیگری نیز تشکیل‌شده‌اند که می‌توان به انواع پارتیشن یا جداکننده اشاره کرد.


 درواقع پارتیشن‌ها که از اجزای دیگر انواع مبلمان های اداری شناخته می‌شوند امروزه از کاربرد بالایی برخوردارند و شاید بتوان عنوان نمود که استفاده و کاربرد آن‌ها هم‌ردیف انواع صندلی و میز اداری است. کارفرماها در محیط‌های اداری برای جداسازی فضاهای مختلف اغلب از پارتیشن‌ها استفاده می‌کنند که این نوع از جداکننده‌ها اغلب در انواع مختلف دوجداره، ام دی اف و شیشه‌ای طراحی و تولید می‌شوند.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.