آذران فضا نما | طراحی و ارائه مبلمان اداری

(afn) و پانل پی وی سی و دیوارپوش کوبوآ پلاس (Coboa plus) و کف کاذب

آذران فضا نما | طراحی و ارائه مبلمان اداری

(afn) و پانل پی وی سی و دیوارپوش کوبوآ پلاس (Coboa plus) و کف کاذب

آشنایی با ویژگی های دیوارپوش و سقف کامپوتایل

با پیشرفت تکنولوژی و مصالح، استفاده از دیوار ها و یا سقف های اصلی جهت بسیاری از کار ها مانند جدا کننده و یا زیبایی کمتر شده است و متریال های کاذب را ترجیح می دهند که در نتیجه آن دیوار ها و یا سقف های کاذب و سبک تر با بسیاری خصوصیات دیگر حاصل می شود. با معرفی ویژگی های دیوارپوش و سقف کامپوتایل می توانید به کاربردی بودن این سقف و یا دیوار کاذب در ساختمان ها پی ببرید.

کامپوتایل یکی از انواع متریال های مورد استفاده برای دیوارپوش و سقف کاذب می باشد که از ویژگی ها و کاربردهای فراوانی بوده که در این مقاله با ویژگی های آن آشنا خواهید شد.

سقف های کامپوتایل

برای معرفی ویژگی های دیوارپوش و سقف کامپوتایل می توان با موارد زیر شروع کرد. سقف های کامپوتایل که به عنوان تایل ها در اندازه های مختلف در سقف ها به عنوان سقف های کاذب استفاده می شوند بسیار پرطرفدار می باشند این تایل ها را در دیوار ها به عنوان دیوارپوش های pvc نیز هم استفاده می کنند.

یکی از بزرگترین خصوصیاتی که در این تایل های سقفی وجود دارد قابلیت ترکیب با دیگر متریال های کاذب می باشد. یکی از ویژگی هایی که در این تایل ها وجود دارد قابلیت جابجایی چند باره آنها می باشد که در صورت دلخواه پس از اجرای این تایل ها در صورت سالم بودن می توان دوباره آنها را باز کرده و به جای دیگری انتقال داد و این کار را در صورت سالم بودن می توان تا چندین بار تکرار کرد. 

سقف کاذب کامپوتایل

سقف کاذب کامپوتایل

معرفی ویژگی های دیوارپوش و سقف کامپوتایل

دیوارپوش و سقف کامپوتایل دارای قابلیت بالایی هستند. این محصول خصوصیات و ویژگی های بیشماری دارد اما اگر بخواهیم به مهمترین خصوصیات آنها اشاره کنیم می توان گفت این محصولات در زمینه استفاده سقفی و دیواری امکان دسترسی به تاسیسات سقفی و دیواری را آسان می کنند و روش دسترسی به این گونه می باشد که بعد از نصب به راحتی می توان تایل مورد نظر را جابجا کرد و برداشت، از دیگر خصوصیات این محصول می توان به سرعت بالای اجرا آن اشاره کرد که در عین سادگی و سرعت بالا در نصب جذابیت فضا را بالا می برند.

همچنین دیوارپوش و سقف کامپوتایل دارای خاصیت عایق صوتی بوده که به نوعی می توان در دسته سقف های آکوستیکی این محصول را جای داد، از بین ویژگی های دیگر این محصول قابلیت نظافت آسان آنها به چشم می خورد که به راحتی با کمک  مایعات ضد عفونی کننده می توان آنها را تمیز کرد و این امر برای مکان هایی که باید نظافت را به طور مداوم انجام داد مناسب است با توجه به تمام ویژگی های نام برده می توان به طول عمر بالای پانل ها پی برد البته فراموش نکنید که می توان از این پانل ها برای نورپردازی مدولار استفاده کرد.

مطالب مرتبط با این مقاله را در این بخش از آذران فضانما دنبال نمایید

دیوارپوش ماربل شیت چیست؟

سقف کاذب ماربل شیت چیست؟

ساختار سقف های کامپوتایل

در معرفی ویژگی های دیوارپوش و سقف کامپوتایل به موارد بی شماری اشاره شد اما ساختار این تایل ها را نباید فراموش کرد چرا که یکی از دلایل استفاده از سقف های کاذب و استفاده از متریال های کاذب جلوگیری از تخریب در زمان زلزله می باشد.

متریال کامپوتایل هم یکی از متریال هایی است که در برابر زلزله مقاوم بوده و برای مناطق زلزله خیز استفاده می شود زیرا وزن هر یک از تایل ها 3.5 کیلوگرم بوده و از موادی چون کامپوزیت smc و الیاف رزین با ضخامت 3 میلی متر ساخته شده است.

یکی از مزایایی که روی این تایل ها قرار داده اند استفاده از رنگ های پودری الکترواستاتیک است. بزرگترین مزیت این رنگ ها مقاومت در برابر خوردگی، مایعات و رطوبت است که دوام این تایل ها را بالا می برد.

دیوارپوش و سقف کاذب کامپوتایل

دیوارپوش و سقف کاذب کامپوتایل

محل نصب دیوار و سقف کامپوتایل 

این تایل ها دارای سایز ها، اندازه ها و شکل های مختلف بوده به همین دلیل در مکان های مختلفی قابل استفاده هستند. می توان به برخی از این مکان ها اشاره کرد که شامل موارد زیر می باشد:

  • دفتر های اداری

  • محل های مسکونی

  • ایستگاه های مترو

  • فرودگاه

  • مراکز درمانی

  • هتل ها

  • سالن اجتماعات

  • واحد های تجاری

مزایا و معرفی ویژگی های دیوارپوش و سقف کامپوتایل

یکی از مواردی که در مورد این تایل ها وجود دارد سقف های کاذبی هستند که به تازگی وارد بازار شده اند و راهی برای پیشرفت خودشان باز کرده اند و در بین معماران و افراد سازنده بسیار محبوب شده اند به همین دلیل دارای مزایای بیشماری می باشند. از مزایای دیگر این تایل ها تنوع در اشکال آنها می باشد که به صورت های آجر نما، دایره ای، موج و یا حصیری می توان آنها را دید همین امر باعث شده است تا بتوان در مکان های مختلف از آنها استفاده کرد از دیگر مزایای این تایل ها ترکیب آنها با دیگر مصالح کاذب می باشد.

خوب است بدانید که این مصالح ضد باکتری و میکروب هستند و در برابر مایعات مقاومت بالایی دارند همینطور به راحتی می توان آنها را تمیز کرد. البته نباید مقاومت پنل ها در برابر آتش سوزی را فراموش کرد که می توان در دسته بندی پنل های ضد حریق قرار داد و در آخر می توان به سرعت بالای نصب در آنها اشاره کرد.

مزایا و ویژگی های دیوارپوش و سقف کامپوتایل

مزایا و ویژگی های دیوارپوش و سقف کامپوتایل

دیتیل فنی کامپوتایل ها

بعد از معرفی ویژگی های دیوارپوش و سقف کامپوتایل می توان به دیتیل فنی کامپوتایل ها اشاره کرد که به طور کلی به دسته های زیر تقسیم می شوند:

  • متریال:

کامپوزیت SMC و الیاف رزین با ضخامت 3 mm

  • رنگ:

این دیوارپوش یا سقف کامپوتایل از رنگی با نام رنگ پودری الکترواستاتیک ( Powder Coating ) ساخته شده که دارای ضخامت 60 µm تا 80 µm می باشد و کاملا با رال استاندارد اروپا مطابقت دارد.

  • ابعاد کامپوتایل:

600×600 mm, 600×300 mm, 300×300 mm

  • طرح:

طرح آجر نما، طرح موج، طرح حصیری، طرح دایره و بیش از 7 مدل متنوع دیگر

  • وزن کامپوتایل:

وزن در هر متر مربع به طور متوسط 3/50 kg

پربازدیدترین مقاله آذران را در این بخش دنبال نمایید

تفاوت دیوارپوش پی وسی و ام دی اف چیست؟

 

انتخاب کفپوش مناسب برای رستوران و ویژگی ها آن

یکی از جذابیت های بصری رستوران ها استفاده از کفپوش های مناسب است. در این مطلب قصد داریم درباره کفپوش مناسب برای رستوران و ویژگی ها آن با شما صحبت کنیم. انتخاب کفپوش مناسب می تواند یک نوع سرمایه گذاری برای رستوران شما در نظر گرفته شود.

کفپوش مناسب برای استفاده در رستوران ها دارای ویژگی ها و مزایای خاص خود می باشد که به هنگام انتخاب باید به آن دقت کنید. در این مقاله با ویژگی های کفپوش رستوران آشنا خواهید شد.

انتخاب کفپوش مناسب برای رستوران و ویژگی ها آن

آیا قبول دارید که زیبایی رستوران و فضای آن تاثیرات بسیار مثبتی بر روحیه افراد و جذب مشتریان جدید دارد؟ شما حاضر هستید به مکان های نه چندان زیبا برای صرف غذا بروید؟ مسلما خیر. یکی از مهمترین فاکتورهای زیبایی در رستوران ها انتخاب کفپوش مناسب برای رستوران و ویژگی ها آن است. حتما میدانید که هر نوع از کفپوش دارای مشخصه و مزایای بسیاری است.

با توجه به رستوران و نوع دکوراسیون داخلی رستوران خود باید از کفپوشی مناسب استفاده نمایید. انتخاب کفپوش برای یک رستوران چنان حائز اهمیت است که اگر به آن دقت نشود ممکن است مشتریان شما را دلزده کند و این فاجعه می تواند مشتریان شما را به جای جذب، دفع کند.

انواع کفپوش مناسب برای رستوران و ویژگی ها آن

لمینت کفپوش مناسب برای رستوران

شما برای کفپوش رستوران خود به دنبال چه ویژگی هایی هستید؟ اگر پاسخ مناسبی برای این سوال ندارید بهتر است در ادامه با ما همراه باشید. لیمنت یکی از مقاوم ترین کفپوش هایی است که می توانید از آن برای استفاده در رستوران خود بهره مند شوید.

همان طور که می دانید کفپوش های رستوران ها همواره در معرض لکه های بسیاری قرار دارند. طراحی کفپوش لیمنت به گونه ای است که اگر لکه ها به مدت چندین روز بر روی آن بمانند، تنها با یک دستمال مرطوب به طور کامل از بین خواهند رفت. مقاومت لیمنت و تنوع رنگی و طرح های بسیار بالای لمینت سبب شده تا این نوع از کفپوش ها به شدت مورد استقبال صاحبان رستوران ها قرار بگیرد.

این روزها لیمنت به دلیل مزایای بسیاری بالایی که دارد یک گزینه پر کاربرد برای کفپوش رستوران ها و حتی هتل ها قرار گرفته است. از لیمنت می توانید برای ایجاد فضایی صمیمی و مدرن استفاده نمایید.

کفپوش مناسب برای رستوران

کفپوش مناسب برای رستوران

مطالب مرتبط با این مقاله را در این بخش از آذران فضانما دنبال نمایید

کدام کفپوش برای محل زندگی مناسب تر است؟

استفاده از کفپوش سرامیک برای رستوران

حتما میدانید که سرامیک به عنوان یکی از برترین کفپوش های برای مکان هایی که زیبایی و تمیزی بسیار اهمیت دارد، یک گزینه فوق العاده ایده آل است. استفاده از سرامیک در مکان های عمومی مانند رستوران ها به شدت مورد استفاده قرار میگیرد. اما باید نگاهی به معایب و مزایای آن بیندازیم.

باید به این نکات اشاره داشته باشیم که سطح روی سرامیک به دلیل لعابی بودن به شدت سر می باشد و در مکان هایی مانند آشپزخانه استفاده از آن به هیچ عنوان توصیه نمی شود. نکته دیگری که قبل از تهیه و انتخاب سرامیک باید به آن اشاره داشته باشیم این است که سطح سرامیک ممکن است پس از برخورد اجسام با آن دچار ترک خوردگی و آسیب شود.

استفاده از آن در رستوران ها منوط به شرایطی است که بتوانید از آن به درستی نگهداری کنید در غیر این صورت هزینه تعمیرات و حتی جایگزینی کفپوشی دیگر می تواند هزینه های شما را افزایش دهد. البته افرادی به علت نظافت آسان سرامیک همچنان از این نوع کفپوش برای رستوران های خود استفاده می کنند.

انواع کفپوش مناسب برای رستوران ها

انواع کفپوش مناسب برای رستوران ها

استفاده از کفپوش وینیل برای رستوران

در این قسمت از مطلب کفپوش مناسب برای رستوران و ویژگی ها آن قصد داریم به معرفی یکی از برترین گزینه های موجود برای استفاده در رستوران ها بپردازیم. وینیل یکی از بهترین کفپوش هایی است که تا به حال برای مکان های عمومی پر تردد مورد استفاده قرار گرفته است. می پرسید چرا ؟ برای پاسخ با ما همراه باشید.

وینیل دارای مقاومتی بسیار بالا است و در برابر گرما واکنش مناسبی از خود نشان میدهد. هزینه پایین آن نمی تواند کیفیت فوق العاده آن را زیر سوال ببرد. همچنین این کفپوش دارای طرح بندی و زیبایی بی نظیری است که در کنار مقاومت بالا و ضد لک و ضد سایش بودن آن ترکیبی ایده آل را برای صاحبان کافه و رستوران ها به وجود آورده است. بدون شک شما به عنوان مدیران رستوران ها به دنبال برترین کفپوش از نظر زیبایی و هزینه ای مقرون به صرفه هستید.

توصیه می کنیم وینیل را در لیست برترین کفپوش های موجود داشته باشید. تاکنون بسیاری از صاحبان رستوران ها از وینیل برای استفاده در کفپوش های رستوران های خود استفاده نموده اند و همین موضوع می تواند برتری وینیل نسبت به دیگر کفپوش ها را به رخ بکشد.

ویژگی های کفپوش مناسب برای رستوران

ویژگی های کفپوش مناسب برای رستوران

استفاده از کفپوش های سنگی

بدون شک استفاده از کفپوش های سنگی می تواند مدیران رستوران ها را در انتخاب کفپوش مناسب برای رستوران و ویژگی ها آن یاری کند. حتما از مقاومت کفپوش های سنگی آگاه هستید. کفپوش سنگی می تواند مانعی از لغزش و سر خوردگی افراد باشد. به همین علت استفاده از آن در رستوران ها، مخصوصا آشپزخانه ها توصیه می شود. البته هر کدام از کفپوش های معرفی شده دارای مزایا و معایب بسیاری هستند به همین علت توصیه می شود قبل از انتخاب و تهیه کفپوش مناسب حتما درباره نوع و مقاومت آنها آگاهی کامل داشته باشید.

پر بازدیدترین مطالب آذران را در این بخش دنبال نمایید

نحوه تمیز کاری و نگهداری انواع دیوارپوش ها

 

آشنایی با ویژگی های سقف کاذب فایبرگلاس و کاربردهای آن

سقف کاذب فایبر گلاس یکی از رایج ترین مواد اولیه در صنعت ساخت و ساز می باشد. این سقف سبک و ارزان قیمت ویژگی های مثبت زیادی دارد که که باعث محبوبیت در میان سقف های کاذب و عایق شده است. برای آشنایی با ویژگی های سقف کاذب فایبرگلاس، نکات مهم و قابل توجهی را در این مقاله ارائه می دهیم که به شما کمک می کند تا پنلی با کیفیت و کاربردی را با قیمت مناسب تهیه کنید.

سقف های کاذب فایبرگلاس یکی از جدیدترین سقف های کاذب بوده که از کاربردها و ویژگی های مختلف برخوردار می باشد که در این مقاله با ویژگی ها و کاربردهای سقف کاذب فایبرگلاس آشنا می شوید.

جنس مواد اولیه در ساخت سقف فایبر گلاس

مواد اولیه ی مورد استفاده برای ساختن این پنل ها، پشم شیشه و مواد پلیمری یا همان پلاستیکی می باشد، همانطور که می دانید مواد پلاستیکی از مشتقات اصلی مواد نفتی می باشند که تجزیه ی آنها در طبیعت در برابر عوامل مختلف مانند نور آفتاب، باد و باران و... امکان پذیر نمی باشد، همین عامل باعث شده است تا این سقف ها مقاومت چشمگیر و بالایی داشته باشند و در برابر قیمت ارزانی که دارند طول عمر بالایی داشته باشند.

وجود پشم شیشه در ساخت سقف فایبر گلاس باعث می شود تا هم استحکام و قوام آن بالا برود و هم باعث عایق شدن سقف در برابر دما و حرارت باشد. یکی از برتری های سقف کاذب فایبر گلاس در برابر سقف های گران قیمت شیشه ای، توانایی بالای عایق حرارتی می باشد که چند برابر شیشه می باشد. حال پس از آشنایی با ویژگی های سقف کاذب فایبرگلاس از نظر مواد اولیه می خواهیم کاربرد های آن را بررسی کنیم.

سقف کاذب فایبرگلاس

سقف کاذب فایبرگلاس

کاربردهای سقف کاذب فایبر گلاس

پس آشنایی با ویژگی های سقف کاذب فایبرگلاس، متوجه شدیم که این نوع سقف هم می توانند به عنوان سقف کاذب مورد استفاده قرار بگیرد و هم می توانند به عنوان عایق حرارتی و یا محافظتی مصرف شود. از این پنل ها برای اجرای طرح های عمرانی در متراژ بسیار بالا مانند سقف گلخانه ، سقف های پارکینگ، استخر ها، انبار، سوله، مراکز بازی و تفریح  و... استفاده می شود.

همچنین برای جلوگیری از پوسیدگی منابع آب، حفظ دمای محیط و جلوگیری از ورود و خروج گرما و... کاربرد دارد و گاه به صورت کاذب و برای پوشاندن عیوب سقف اصلی نیز قابل مصرف هستند. زمانی که بخواهند از سقف کاذب فایبر گلاس به عنوان عایق حرارتی استفاده کنند، مدل دوجداره را انتخاب می کنند تا در میان فضای باز لایه ها پشم شیشه قرار دهند، این کار هم رنگ فایبر گلاس را مات می کند و هم عایق بسیار قوی می شود.

مطالب مرتبط با این مقاله را در این بخش از آذران دنبال نمایید

آسمان مجازی یا سقف کاذب تصویری چیست؟

آشنایی با ویژگی های سقف کاذب فایبرگلاس از نظر انواع مدل

مدل های مختلفی برای پنل های فایبر گلاس طراحی و ارائه شده است. وجود تنوع در مدل های مختلف باعث شده تا بتوان در عرصه های مختلف از این پنل ها استفاده کرد. به طور مثال طرح های صاف ، زیگزاگی، حالت قوس دار، راه راه، مدل های نرم حرارتی که امکان نفوذ به سوراخ و نقاط دسترس ناپذیر را دارد، نوع های تک لایه و دوجداره، رنگ بندی های متنوع برای استفاده محیط های مختلف و... همگی از انواع مدل های ارائه شده ی سقف کاذب می باشند.

مدل های نرم و انعطاف پذیری فایبرگلاس به گونه ای است که می توان آن را به صورت منحنی اجرا کرد. انعطاف بالا و تنوع در رنگ و طرح  فایبرگلاس کمک شایانی به اجرا کننده گان می کند تا متناسب با نیاز محیط، انتخابی درست و کارآمد داشته باشند.

ویژگی های سقف کاذب فایبرگلاس

ویژگی های سقف کاذب فایبرگلاس

ویژگی های سقف کاذب فایبرگلاس از نظر مزایا و معایب

حال می خواهیم برای آشنایی با ویژگی های سقف کاذب فایبرگلاس، مزایا و معایب آن را بسنجیم. سقف های فایبرگلاس دارای مزایای شایان ذکر زیادی هستند که می توان به وزن سبک، تنوع در مدل، تنوع در رنگ، قیمت بسیار مناسب، مقاومت بالا، عایق حرارتی بالا، اجرا و نصب آسان، قابلیت تغییر و جابجایی پس از نصب و... اشاره کرد، قطعا تمامی این ویژگی ها باعث صرفه جویی در هزینه های مالی و زمان می شود. سقف کاذب فایبر گلاس معایب خاص و مشکل سازی ندارد، تنها می توان گفت به دلیل سبک بودن سقف باید آن را به خوبی نصب و محکم کرد تا در صورت بروز باد های شدید خسارتی وارد نشود.

خرید و نصب سقف پنل های فایبرگلاس

قطعا تمامی افراد، پس از آشنایی با ویژگی های سقف کاذب فایبرگلاس تمایل به خرید و اجرای آن در ساختمان های خود برای عایق بندی و یا ساخت گلخانه و ... پیدا می کنند. شما می توانید این سقف ها را با قیمت بسیار مناسب تهیه نمایید، از دیگر ویژگی های خوب سقف فایبر گلاس، نصب بسیار آسان و بدون دردسر آن می باشد که در متراژ های کم و زیاد قابل اجرا می باشد و در زمان بسیار کوتاهی نصب می شود و پس از نصب بلافاصله مورد استفاده قرار می گیرد و هیچ کار یا نگهداری خاصی نمی خواهد.

خرید و نصب سقف کاذب فایبرگلاس

خرید و نصب سقف کاذب فایبرگلاس

نکات مهم در خرید و نصب سقف و پنل فایبرگلاس

جهت خرید پنل های فایبر گلاس باید قبل از هر چیز کیفیت آن را به خوبی بسنجید، قطعا" آشنایی با ویژگی های سقف کاذب فایبرگلاس به شما کمک میکند تا انتخاب درستی داشته باشید. اما نمی توان تمام ویژگی های کیفیت را فقط از روی ظاهر تشخیص داد، به همین دلیل بهتر است، از مراکز معتبر خرید کنید.

سقف ها و پنل های بی کیفیت دوام کمی دارند و شکننده هستند، پس از مدتی قرار گرفتن در برابر نور آفتاب یا باد و باران پوسته پوسته می شوند و حالتی ریزشی دارند که باعث نازک شدن و در نهایت از بین رفتن سقف می شود. همچنین باید در هنگام نصب دقت کرد تا بافت سقف آسیب نبیند و دچار ترک و... نشود، سقف باید به خوبی و به صورت ثابت و محکم نصب شود.

پر بازدیدترین مطالب سایت آذران را در این بخش دنبال نمایید

تفاوت سقف کاذب با کناف چیست؟

آشنایی با ویژگی های تایل معرق پی وی سی

تایل معرق پی وی سی سازه ای است که امروزه کاربرد فراوانی در دکوراسیون داخلی دارد. از این جهت که سبک وزن بوده و قابلیت طراحی در انواع مدل ها و رنگ آمیزی را دارد. تایل معرق پی وی سی از مزایا و ویژگی های مختلف برخوردار بوده و برای دکوراسیون زیباتر در قسمت های مختلف محیط کاری یا زندگی استفاده می شود که در این مقاله با آن آشنا خواهید شد.

تایل معرق و آشنایی با ویژگی های تایل معرق پی وی سی

تایل معرق پی وی سی، نام های دیگری از قبیل سقف مشبک، پارتیشن مشبک، پنل دکوراتیو و... دارد. این تایل ها از جنس پی وی سی و ام دی اف هستند که برای دکوراسیون داخلی ساختمان بسیار جذاب و چشمگیر هستند. از این تایل ها معمولا در محیط هایی که آب و هوای مرطوب تری دارند یا برای استخر، سونا و سرویس های بهداشتی استفاده می کنند.

یکی از نام های دیگر تایل های معرق، تایل سی ان سی است به این دلیل که از دستگاه سی ان سی برای ایجاد نقوش ظریف بر روی تایل های پی وی ی استفاده می شود. بهتر است بدانید این تایل ها به سبک های مدرن، کلاسیک و اسلیمی قابل تهیه هستند. از سوی دیگر این پنل های مشبک سقفی چون سبک وزن بوده و به صورت معلق نصب می شوند، امکان دسترسی به تاسیسات پشت آن به راحتی امکان پذیر است.

مطالب مرتبط با این مقاله را در این بخش از وب سایت آذران فضانما دنبال نمایید

آشنایی با تایل کف کاذب در هواپیما

استفاده از تایل معرق و کاربردهای آن

طراحان دکوراسیون داخلی استفاده فراوانی از تایل های پی وی سی دارند. از این جهت که سرعت تولید و نصب آن بالاست و از طرفی زیبایی خاصی را به کوراسیون فضا می بخشد. به طور معمول در دکوراسیون داخلی مکان های مسکونی، اداری، تجاری، ورزشی و... شاهد کاربردهای وسیعی از تایل های معرق هستیم. برای آشنایی با ویژگی های تایل معرق پی وی سی لازم است به مواردی از قبیل زیر اشاره کنیم:

  1. امکان دسترسی به پشت تایل و نورپردازی از پشت
  2. سبک وزن بودن و انعطاف پذیری مناسب
  3. ضخامت کم و قابل نصب در هر مکانی
  4. تنوع در طراحی و رنگ آمیزی متناسب با محیط
  5. مقرون به صرفه بودن و امکان تعمیر در سریع ترین زمان
  6. قابلیت نصب به دو شیوه ثابت و متحرک

اشنایی با تایل های معرق پی وی سی

آشنایی با تایل های معرق پی وی سی

آشنایی با ویژگی های تایل معرق پی وی سی

در گذشته طرح های زیبا و بی شماری تحت عناوین مختلف مانند معرق یا مشبک کاری وجود داشت که هم اکنون نیز طرفداران خاص به خود را دارد و آثاری ارزشمند است زیرا به وسیله ابزاری خاص و یا با استفاده از دست با ظرافت هر چه تمام تر ایجاد می شد. اما امروزه ابزارهای تخصصی و تکنولوژی های جدیدی آمده است که هر طرح و نقشی را میتوان روی متریال های مختلف و با ظرافت حک کرد.

یکی از این دستگاه های مدرن سی ان سی است که یک دستگاه برش لیزری به شمار می رود و کارکرد آن روی پی وی سی نقوش بسیار زیبا و ظریفی را پدید می آورد که هر شخص با توجه به سیستم دکوراسیون محل مورد نظر خود می تواند از این متریال استفاده کند. یکی از دلایل مهم برای آشنایی با ویژگی های تایل معرق پی وی سی در این است که این متریال بسیار سبک تر از چوب یا فلز است و به همین دلیل کار کردن و استفاده از آن بسیار راحت تر و بی دردسر تر می باشد.

دیگر کاربردهای تایل معرق پی وی سی

همانطور که قبل تر گفته شد تایل پی وی سی در هر طرحی قابل تولید و اجراست و ماندگاری آن نسبت به متریال های دیگر بالاست. لازم است بدانید که از آن در موارد متنوعی نظیر: تاج تخت، دیوارپوش، سقف و... استفاده کرد و نصب آن به راحتی انجام می شود.

تایل معرق و آشنایی با ویژگی های تایل معرق پی وی سی، یکی از بهترین گزینه های ممکن برای استفاده در دکوراسیون داخلی است از این جهت که به عنوان مثال، علاوه بر القای حس و حال یک محیط سنتی و قدیمی، از متریال مدرنی در طراحی دکوراسیون آن استفاده شده است. به همین دلیل است که انعطاف پذیری این متریال بالا بوده و هم می توانید در تمام مکان ها از آن استفاده کنید و یا می توانید به عنوان مکمل، تنها قسمتی از سقف کاذب، دیوار و... را با تایل معرق زیباتر کنید.

ویژگی های تایل معرق پی وی سی

ویژگی های تایل معرق پی وی سی

متریال تایل پی وی سی

متریال به کار رفته در تایل های معرق PVC به سه دسته مختلف تقسیم بندی می شود:

  1. پی وی سی
  2. ام دی اف
  3. مولتی استایل

در نوع پی وی سی از پلاستیک فشرده استفاده شده است که وزن سبکی دارد. دسته ام دی اف از ورقه های ام دی اف استفاده می شود که با توجه به محل اجرای طرح از ورقه هایی با ضخامت مختلف (بین 3 تا 6 سانت) استفاده می شود. در دسته ام دی اف معمولا رنگ های متمایل به قهوه ای به چشم می خورد. در نوع سوم از ورقه های مولتی استایل استفاده می شود که طیف رنگ های طلایی و نقره ای را شامل می شود.

فرآیند نصب تایل پی وی سی

نصب تایل معرق کار سختی نیست و در صورتی که از نصاب حرفه ای کمک بگیرید حتما نتیجه مطلوبی خواهید گرفت. معمولا پروسه نصب این سازه به این صورت است که ابتدا سقف با استفاده از نبشی مشبک شده و به قسمت های 60 در 60 تقسیم بندی می شود. این عدد همه جا یکسان نیست و با توجه به ابعاد محیط تغییر می کند. تایل پی وی سی قابلیت عبور نور را نیز دارد و می توانید برای دکوراسیون سقف خود با خیال راحت از آن استفاده کنید.

نصب تایل پی وی سی

نصب تایل پی وی سی

آخرین اخبار و مطالب تکمیلی را در این بخش دنبال نمایید

چگونگی نصب دیوار پوش پی وی سی