آذران فضا نما | طراحی و ارائه مبلمان اداری

(afn) و پانل پی وی سی و دیوارپوش کوبوآ پلاس (Coboa plus) و کف کاذب

آذران فضا نما | طراحی و ارائه مبلمان اداری

(afn) و پانل پی وی سی و دیوارپوش کوبوآ پلاس (Coboa plus) و کف کاذب

طراحی داخلی دفتر کار به شیوه مدرن چگونه است؟

در گذشته محیط کار بصورت خشک و رسمی طراحی میشد. علت این امر، نبود ایده های جدید برای طراحی محل کار و بیتوجهی مدیران شرکت ها و اداره ها عنوان میشود. خوشبختانه امروزه با ورود انواع ابزارهای طراحی و زیبایی، دکوراتیو محل کار به یکی از مهمترین اصول افزایش راندمان کاری تبدیل شده است. این اصول هر روز در حال تغییر بوده و کسانی که در عرصه طراحی دکوراسیون داخلی فعالیت دارند، باید به بروزرسانی اسلوب طراحی داخلی توجه داشته باشند. در زیر به نکاتی که برای طراحی داخلی دفتر کار، باید به آنها توجه شود، اشاره میکنیم:




1- دقت در انتخاب رنگ ها با توجه به حوزه فعالیت شرکت
رنگ به عنوان فاکتوری مهم در ایجاد طراحی مدرن محیط کار به شمار میرود. به همین دلیل در انتخاب رنگ باید به حوزه فعالیت سازمان یا شرکت دقت نمود.

2- نورپردازی در محیط کار
نورگیر بودن محیط کار تاثیر زیادی بر کارایی و راندمان پرسنل دارد. به این معنا که فقدان نورخورشید، محیط را تاریک نشان داده و موجب میشود تا کارکنان خود را از فضای خارج دور بدانند.

3- استفاده از مبلماناداری مناسب
در محیط های کاری، استفاده از مبلمان اداری ضرورت دارد. بهتر است از مبلمان های ارگونومیک استفاده شود. این نوع مبلمان راندمان کاری را افزایش داده و دردهای ناشی از نشستن طولانی مدت را کاهش میدهد. همین امر، انرژی کارکنان را برای بهره وری بیشتر افزایش میدهد. وجود مبلمان مناسب برای کارکنانی که ساعتهای مدیدی را پشت میز نشسته اند و با رایانه کار میکنند، ضرورت دارد
4-
استفاده از فایل ها و قفسه های مخصوص
برای نگهداری و بایگانی پوشه ها و پروندها وجود فایل و قفسه ضرورت دارد. هر یک از کارکنان باید فایل های مخصوص داشته باشند. بطوری که میان آنها مرز مشخص شده باشد. این کار به ایجاد نظم در محیط کار کمک میکند و استقلال کارکنان را به دنبال دارد.
5-
توجه به زیبایی دیوارها و سقف
دیوار تاثیر زیادی بر زیبایی محیط داخلی ساختمان دارند. در محیطهای کار باید رنگ دیوارها متناسب با روحیه کارکنان انتخاب شود بهتر است در قسمت هایی از دیوار، از کاغذ دیواری یا دیوارپوش زیبا استفاده شود. نصب قاب عکس یا تصاویری از طبیعت، به کارکنان روحیه میدهد. همچنین انتخاب  سقف کاذب مناسب محل کار شما را شیکتر میکند

برای کسب اطلاع از قیمت میز مدیریت و مبلمان اداری با آذران تماس بگییرید

 

طراحی دفتر کارهای کوچک

 

طراحی داخلی محیط کار اهمیت زیادی دارد. این در حالی است که طراحی داخلی در محیط کارهای کوچک با سختی بیشتری همراه است. به همین دلیل باید به برخی تکنیکها و اصول تسلط داشت تا به بهترین شکل ممکن فضای مناسبی را برای کارکنان ایجاد نمود. در زیر به مهمترین اسلوب طراحی میپردازیم که توجه به آنها میتواند مدیران را در افزایش بهره وری شرکتهایاری دهد


 

1-      توجه به رنگ محیط
رنگهای تیره برای محیطهای کوچک مناسب نیستند، زیرا این نوع رنگها موجب کوچک شدن فضا میشوند. رنگ فاکتور مهمی در بزرگ یا کوچک دیده شدن محیط کار هست . بهتراست که رنگ دیوار، سقف و کفپوشهای محیط کار از رنگهای روشن استفاده شود.

2-       توجه به چیدمان مبلمان محیط کار
زمانی که محیط و فضای کار کوچک است، باید تا حد امکان در استفاده از فضا صرفه جویی نمود. میزمدیریت  باید به گونه ای  طراحی شود که در عین کارایی، کمترین فضا را اشغال نمایند. در زمان ساخت و سفارش میز کارمندی ، تعبیه نمودن کشو برای آنها ضرورت دارد. همچنین بهتر است به جای پهنا، به بلندای میز توجه کرد. ارتفاع زیاد میزها فضای بیشتری برای ساخت کشو ایجاد میکند همچنین از مبلمان اداری به اندازه نیاز استفاده شود تا فضای زیادی را به خود اختصاص ندهد

3-       دقت در نورپردازی
نورها باید به گونه ای تنظیم شوند که محیط را بیشتر از آنچه هست، نشان دهند. زمانی که بتوان از نورها طرح سه بعدی ایجاد کرد، علاوه بر زیبایی، اتاق و محیط کار بزرگتر جلوه میکند. بهتر از نورهای مخفی استفاده شود. چراغهایهالوژنی که در سقف تعبیه میشوند برای محیطهای کوچک مناسب هستند. به هر میزان کمتر از چراغهای روشنایی از قبیل چراغ مطالعه استفاده شود، محیط و فضای بازتری خواهیم داشت.

4-      نظم و ترتیب وسایل
سازماندهی محیط کار کوچک، تاثیر زیادی بر ایجاد یک طراحی زیبا و در نتیجه بزرگتر دیده شدن آن دارد.

5-      استفاده از دیوار
دیوارها در عین اینکه میتوانند در نمای فضا تاثیرگذار باشند، استفادههای دیگری از قبیل قفسه کتاب نیز دارند. در هنگام طراحی ساختمان میتوان به ساخت و طراحی کمدهای دیواری توجه کرد

6-      استفاده از پارتیشنهای اداری
مطمئنادر محیطهای کاری، نیازمند فضاهایی مجزا برای هر یک از کارکنان خواهیم بود. ساخت دیوار علاوه بر این که از میزان فضا میکاهد، اتاقهایی با وسعت بسیار محدود ایجاد میکند که نمی توان در آنها هیچ کاری را انجام داد و گاهی با اعتراض کارکنان مواجهه میشویم. در چنین شرایطی استفاده از پارتیشن اداری بهترین گزینه برای تقسیم بندی فضا خواهند بود.