آذران فضا نما | طراحی و ارائه مبلمان اداری

(afn) و پانل پی وی سی و دیوارپوش کوبوآ پلاس (Coboa plus) و کف کاذب

آذران فضا نما | طراحی و ارائه مبلمان اداری

(afn) و پانل پی وی سی و دیوارپوش کوبوآ پلاس (Coboa plus) و کف کاذب

انواع و اجزای مختلف مبلمان اداری

مبلمان اداری امروزه یکی از موارد مهم در طراحی و دیزاین محیط‌ و فضاهای کاری می‌باشند.مبلمان اداری مدرن در اجزای مختلف طراحی و تولید می‌شوند.

چیدمان محیط کار با مبلمان اداری

امروزه انواع مختلفی از مبلمان ها بنا به کاربردهای مختلف طراحی و تولید می‌شوند. تنوع در طرح و جنس به‌کاررفته در آن‌ها می‌تواند با سلایق مختلف هم سو باشد؛ اما بحث امروز ما در رابطه با نوع خاصی ازاین‌دست وسایل چوبی پرکاربرد است که به مبلمان اداری معروف می‌باشند. محیط و فضای کار بهترین گزینه برای استفاده از این نوع مبلمان ها محسوب می‌شود. شاید به‌طورقطع بتوان عنوان نمود که اصلی‌ترین و ضروری‌ ترین موارد در دیزاین و دکوراسیون محیط کار، مبلمان های اداری هستند.

 تنوع در نوع ساخت و جنس به‌کاررفته در مبلمان اداری باعث شده است که امروزه مسئولین و صاحبان کسب‌وکار به فکر تغییرات در دیزاین محیط کاری با استفاده از این نوع مبلمان و چیدمان‌های آن باشند. برای ایجاد نظم و هماهنگی از مبلمان های اداری که به انواع میز، قفسه، صندلی و ... طبقه‌بندی می‌شوند، استفاده می‌شود. آسایش و آرامش و عدم ایجاد خستگی بعد از گذشت زمان در میان کارمندان تنها با چیدمان استاندارد و اصولی این مبلمان ها و البته دیگر وسایل در محیط کاری فراهم خواهد شد.


اهمیت مبلمان اداری در محیط کاری

عدم استفاده از میز و صندلی‌های سنتی و بسیار بزرگ در محیط‌های کاری باعث خلق انواع مختلفی از مبلمان اداری طبق استانداردهای مختلف جهانی شده است. امروزه به دیزاین و طراحی دفتر کار بسیار اهمیت داده می‌شود که یکی از موارد چیدمان مبلمان و میز مدیریت می‌باشد. استفاده از انواع طرح چیدمان این دست از مبلمان های اداری در فضای کاری باعث اهمیت این دست از وسایل چوبی شده است که روز به روز نیز به تنوع در طراحی آن‌ها افزوده می‌شود.


دفتر کار مدیریت و کارمندان با توجه به میزان بودجه سازمان و یا شرکت‌های مختلف دیزاین می‌شود که استفاده از میز و صندلی‌های اداری در اولویت این امور قرار دارد. افزایش بهره‌وری کاری کارمندان با دکوراسیون مناسب طبق استانداردهای مشخص امکان‌پذیر خواهد بود که در این مجموعه استفاده از میز اداری، میز مدیریت و همچنین میز کنفرانس طبق طراحی‌های مدرن و کلاسیک می‌تواند به فضا و محیط کاری حالتی کاملاً رسمی و مدرنیته ببخشد؛ بنابراین با توجه به‌تمامی مواردی که به آن‌ها اشاره شد می‌توان به این نتیجه رسید که مبلمان های اداری در دیزاین محیط کار و بهره‌وری کار بسیار تأثیرگذار می‌باشد.

فضای زیبا با استفاده از مبلمان اداری

برای ایجاد فضایی زیبا و چشم‌نواز در هر محیطی دکوراسیون و دیزاین آن محیط از مهم‌ترین مواردی است که می‌توان از آن‌ها نام برد. در کنار این موارد می‌توان به چیدمان مبلمان نیز اشاره نمود. با تغییراتی هرچند مختصر در نوع چیدمان مبلمان ها می‌توان در فضا تغییرات چشم‌گیری ایجاد نمود. مبلمان اداری نیز از این قاعده جدا نیست. مهم‌ترین بخش یک محیط کاری نوع چیدمان آن است که می‌بایست در عین رسمی بودن از حال و هوایی کاملاً دوستانه برخوردار باشد تا کارمندان بتوانند در این محیط ساعت‌های طولانی به کار و فعالیت بپردازند.


 با چیدمان اصولی و استاندارد مبلمان های اداری در بخش‌های مختلف این محیط نه‌تنها می‌توان فضایی زیبا را ایجاد کرد بلکه می‌توان به محیط کاری حال و هوایی کاملاً آرام و دل‌نشین افزود؛ بنابراین بعد از انتخاب و خرید مبلمان اداری اولویت با نوع چیدمان آن در محیط کاری موردنظر می‌باشد. کیفیت این دست از مبلمان و نوع چیدمان آن‌ها می‌تواند از فاکتورهای مهم در ایجاد محیطی مناسب در فضای کاری به شمار آید.

انواع مبلمان اداری

مبلمان های اداری در انواع و نمونه‌های مختلف طراحی و تولید می‌شوند. امروزه تنوع در طراحی و ساخت این دست از مبلمان ها باعث شده است که گزینه‌های مختلفی برای چیدمان محیط کاری از طریق آن‌ها فراهم شود. طرح، جنس و ابعاد به‌کاررفته در این دست از وسایل چوبی می‌تواند آن‌ها را به نمونه‌های مختلفی طبقه‌بندی نماید. مبلمان های اداری اغلب به نوع مدرن و کلاسیک تقسیم‌بندی می‌شوند اما خود این نوع مبلمان ها با توجه به بخش‌های مختلفی که دارند به نمونه‌های دیگر تقسیم‌بندی می گردند. انواع میز اداری، دیوارکوب، پارتیشن‌های اداری، صندلی اداری، ویترین و کانتر و کتابخانه از انواع مبلمان های اداری شناخته می‌شوند که در ادامه اطلاعات کامل‌تری در رابطه با چند نمونه از آن‌ها در اختیار شما عزیزان قرار خواهیم داد.

انواع میز در مبلمان اداری

از مهم‌ترین بخش‌های مبلمان اداری می‌توان به انواع میز آن اشاره نمود. به‌عنوان‌مثال با توجه به سمت و مقام هریک از کارمندان در محیط کاری میزهای اداری نیز می‌توانند بر اساس این شرایط طراحی و تولید شوند. میز منشی، میز پذیرایی، میز کنفرانس و از همه مهم‌تر میز مدیریت نمونه‌هایی ازاین‌دست وسایل چوبی می‌باشند که هریک دارای طراحی و ابعاد مشخص و معینی هستند.


 میزهای بزرگ‌تر با ابعاد به نسبت متفاوت‌تر اغلب در اتاق‌هایی به نام کنفرانس و یا جلسه کاربرد دارند که به آن‌ها میز اداری کنفرانس گفته می‌شوند. در کنار این دست از میزها می‌توان به نوع مدیریتی آن اشاره نمود که با طرح و نمایی متفاوت و کمی شکیل‌تر در اتاق مدیریت استفاده می‌شود. در کنار این دست از میزها می‌توان به نوع عادی و کارمندی آن اشاره نمود که با توجه به کاربردهای فراوان از بخش و کشوهای متعددی نیز برای قرار دادن پوشه و وسایل دیگر برخوردارند.


انواع پارتیشن از دیگر اجزای مبلمان اداری

شاید تصور بسیاری از افراد از مبلمان اداری تنها میز و صندلی‌های آن باشد؛ اما می‌توان به این نکته اشاره نمود که مبلمان های اداری در کنار انواع میز و صندلی از بخش‌های دیگری نیز تشکیل‌شده‌اند که می‌توان به انواع پارتیشن یا جداکننده اشاره کرد.


 درواقع پارتیشن‌ها که از اجزای دیگر انواع مبلمان های اداری شناخته می‌شوند امروزه از کاربرد بالایی برخوردارند و شاید بتوان عنوان نمود که استفاده و کاربرد آن‌ها هم‌ردیف انواع صندلی و میز اداری است. کارفرماها در محیط‌های اداری برای جداسازی فضاهای مختلف اغلب از پارتیشن‌ها استفاده می‌کنند که این نوع از جداکننده‌ها اغلب در انواع مختلف دوجداره، ام دی اف و شیشه‌ای طراحی و تولید می‌شوند.

نکات مهم در انتخاب مبلمان اداری

نکات مهم در انتخاب مبلمان اداری

هر شخصی نسبت به گرایش‌های مختلف نظیر تمایلات شخصی، تحصیلات، موقعیت‌های اجتماعی و روانی که دارد مطمئناً سلیقه متفاوتی در انتخاب سبک دکوراسیون محل کار خود مخصوصاً مبلمان اداری اش خواهد داشت سبک مبلمان اداری می‌تواند هم به صورت کلاسیک باشد، هم سبک چیدمان مبلمان اداری مدرن را برای محل کار خود انتخاب نماید. البته گاهی تلفیق این دو سبک با هم زیبا و فوق العاده می‌شود، به شرطی که مبلمان اداری شما اصولی چیده شود تا ناهنجاری در دکوراسیون شما به چشم نخورد.

میز اداری

یکی از اقلام مهم یک فضای اداری وجود تعدادی میز اداری برای کارمندان شما می‌باشد. امروزه میزهای اداری از تنوع بسیاری هم برخوردار هستند. از جمله می‌توان به: میزهای کانتر، میز کار گروهی، کنفرانس، مدیریت، کارشناسی، کارمندی اشاره کرد. با تغییر نگرش‌ها امروزه سبک‌های بی نظیری خلق شده است. دیگر مانند گذشته میزهای تکی کاربرد چندانی ندارد و میزهای گروهی جای آن‌ها را گرفته است. این گونه میزها در فضای اتاق هم صرفه جویی می‌کنند، می‌توانید همه تجهیزات را در فضاهای مخصوص خود قرار بدهید بدون اینکه فضای اضافه‌ای اشغال نمایید.



نکات مهم در انتخاب مبلمان اداری


صندلی اداری

وجود صندلی‌های اداری بستگی به وجود تعداد کارمندان شما و نحوه دکوراسیون محیط کاری تان دارد. پیشنهاد ما به شما این است که هنگام انتخاب صندلی به ارگونومی و موارد مورد استفاده آن توجه نمایید. اگر کارمندان شما می‌خواهند ساعات زیادی روی این صندلی‌ها بنشینند پس حتماً باید به فکر سلامت ستون مهره و عضلات آن‌ها باشید، چون راحتی آن‌ها رابطه مستقیمی با بازده مفید آن‌ها در کسب و کار دارد. از سوی دیگر مبلمان اداری و صندلی‌های مراجعه کنندگان شما باید طوری انتخاب شوند که در مدت انتظار آن‌ها دچار استرس و کلافگی نشوند. صندلی و مبلمان اداری مدیران هم علاوه بر راحتی باید از شکوه و جلال خاصی برخوردار باشد. بر همین اساس صندلی و مبلمان اداری امروزه از انواع مختلفی برخوردار است مثل: صندلی کارشناسی و کارمندی، صندلی آزمایشگاهی، صندلی مدیریتی، صندلی کانتر، صندلی انتظار، صندلی گیمینگ، صندلی اپراتوری و صندلی کنفرانس.


موارد مهم و اصولی در انتخاب یک صندلی اداری:

قابلیت تنظیم ارتفاع و دسته‌هایی با ارتفاع مناسب


پشتی صندلی را بتوان در هر اندازه‌ای که مورد نیاز بود تغییر داد.


پشتی صندلی باید به گونه‌ای طراحی شده باشد که تمامی ستون فقرات را به خوبی پوشش بدهد.


طراحی صندلی باید به گونه‌ای باشد که گردش خون در قسمت‌های پایین بدن بخصوص در پاها به راحتی صورت پذیرد.


صندلی انتخابی شما باید به گونه‌ای باشد که هنگام نشستن بر روی آن کارمندان شما لیز نخورند یا دچار لغزندگی نشوند.


مبل اداری

در قدیم استفاده از مبلمان اداری مثل امروز انقدر رواج نداشت، در گذشته فقط در اتاق مدیران و لابی هتل‌ها مورد استفاده قرار می‌گرفت. امروزه با تغییر نگرش‌ها در برابر تکریم مراجعه کنندگان در بعضی مطب‌ها، شرکت‌ها و بانک‌ها از مبلمان اداری بهره برده‌اند. استفاده از مبلمان اداری به جای صندلی‌های انتظار، دکوراسیون شما را دلنشین تر و زیباتر از قبل خواهد کرد. مبلمان اداری را می‌توانید در انواع و ابعاد مختلفی انتخاب نمایید. برخی از آن‌ها دارای پایه‌های متحرک و برخی دارای استحکام بالایی هستند.

میز مدیریت

این نوع میز برخلاف اسمش می‌تواند برای کارمندان هم مورد استفاده قرار گیرد، اما به خاطر قیمت بالایی که دارد و رعایت تمامی استانداردهای مدیریتی زیاد صلاح نیست برای موارد دیگری مورد استفاده قرار بگیرد.

بهترین متریال برای ساخت پارتیشن‌های اداری چیست؟

دکوراسیون داخلی هم مانند دیگر صنایع در کشور ما در حال تغییر است و رو به سوی مدرن شدن دارد. به این ترتیب، در نوع مصالح و متریال ساخت همه امور مربوط به دکوراسیون داخلی تغییراتی ایجاد شده است. پارتیشن‌ها سال‌ها است که جزء جدا نشدنی محیط‌های اداری شده‌اند و در متریال ساخت پارتیشن‌های اداری نیز تغییراتی ایجاد شده است. متریال نو با ساختار و رنگ‌های متنوع کاربرد خاص خود را پیدا کرده‌اند و طرف داران خود را دارند

در طراحی پارتیشن‌ها و مبلمان اداری متریال نقش مهمی دارند و بسیار تعیین‌کننده هستند. در گذشته پارتیشن‌های دوجداره بسیار ضخیم و به قطر 20 سانتی متر بودند و با پیشرفت فناوری و تولید ترکیبات جدید ضخامت بافت‌های چوبی پارتیشن دوجداره به 10 سانتی متر نیز کاهش یافته است. کم شدن ضخامت پارتیشن‌ها خود از مزایای متریال جدید است که هم زیبایی بیشتری دارند، هم جای کمتری را اشغال می‌کنند. البته پارتیشن‌های دوجداره عایق صوت و دما متریال خاص خود را دارند.

امروزه متریال مقاوم‌تر و به صرفه‌تر و با سرعت تولید بالاتری به بازار عرضه شده است و با طیف وسیعی از پارتیشن‌ها مواجه هستیم. گاهی ترکیب متریال‌ها با هم مانند استفاده هم‌زمان چوب و فلز این امکان را فراهم می‌سازد که پارتیشن به راحتی با دیگر الما‌ن‌های مختلف دکوراسیون مانند کف و دیوار محیط هماهنگ شود.

 

متریال ساخت پارتیشن‌های اداری

پارتیشن‌ها از متریال گوناگونی ساخته می‌شوند. از جمله این متریال می‌توان ام دی اف، نئوپان، آلومینیوم، پی وی سی، چوب، شیشه و... را نام برد. همان طور که می‌دانید، پارتیشن‌های اداری در دو شکل دوجداره و تک جداره ساخته می‌شوند. در درون مدول‌های شیشه‌ای پارتیشن‌های دوجداره قابلیت نصب پرده کرکره با ضخامت‌ها و رنگ‌های مختلف وجود دارد. نصب پرده کرکره برای تنظیم نور محیط و در مواردی حفظ حریم خصوصی کاربرد دارد.

پارتیشن‌ها از هر جنس و متریالی که ساخته شوند مزایا و احیاناً معایب خود را دارند. برخی از آنها در مقایسه با بقیه سبک‌تر هستند و اگر بخواهید آنها را جا به جا کنید با دردسر کمتری مواجه خواهید بود. متریالی که تنوع رنگ بیشتری دارند، کار شما را در انتخاب رنگ مناسب محیطتان راحت‌تر‌ می‌کنند.

 

شیشه‌ها به دلیل داشتن این قابلیت که قادرند نور را از خود عبور دهند، از متریال پر طرف دار برای ساخت پارتیشن‌های اداری هستند.

درب پارتیشن‌های اداری نیز ممکن است با توجه به متریال پارتیشن‌ها و متناسب با آن از متریال گوناگون و به شکل‌های شیشه‌ای، چوبی، ام دی اف و... باشد.

در ساخت پارتیشن‌های دوجداره ممکن است از چوب، آلومینیوم، ام دی اف، نئوپان یا شیشه به کار رود. ممکن است بدنه پارتیشن از شیشه و ساختار آن نیز از جنس شیشه باشد که نمایی شبیه پنجره به آن می‌دهد.

 

برای انتخاب پارتیشن اداری مناسب فضای خود باید به دکوراسیون و متریالی که در ساخت مبلمان اداری به کار رفته است توجه کنید. اینکه میزها از چه جنسی هستند، دیوارها با چه تزئین شده‌اند و چه کف پوشی روی زمین را پوشانده است، شما را به درستی در انتخاب متریال هدایت خواهد کرد.

 

عوامل مؤثر در کیفیت پارتیشن‌های اداری

کیفیت جنس ام دی اف، شیشه، آلومینیوم و سایر متریال

کیفیت قفل و یراق

جابه‌جایی و مونتاژ و جداشوندگی سریع و آسان

کیفیت رنگ و روکش پارتیشن و سایر موارد

برای انتخاب متریال مناسب ساخت پارتیشن اداری بهتر است از متخصصان در این حوزه مشاوره و راهنمایی بخواهید تا آنها با توجه به محیط و بودجه‌ای که برای این کار در نظر گرفته‌اید، بهترین گزینه را به شما پیشنهاد دهند.

 

شرکت مبلمان اداری آفن در زمینه ساخت پارتیشن‌های اداری تجربه فراوانی دارد و برای ساخت آنها از بهترین متریال متناسب با مکان و بودجه‌ای که برای آن در نظر گرفته‌اید، استفاده می‌کند. برای ساخت انواع پارتیشن اداری با این مجموعه در تماس باشید.