آذران فضا نما | طراحی و ارائه مبلمان اداری

(afn) و پانل پی وی سی و دیوارپوش کوبوآ پلاس (Coboa plus) و کف کاذب

آذران فضا نما | طراحی و ارائه مبلمان اداری

(afn) و پانل پی وی سی و دیوارپوش کوبوآ پلاس (Coboa plus) و کف کاذب

سقف کاذب چیست

سقف کاذب از سقف اصلی پایین تر بوده، از داخل بنا قابل مشاهده است و همچنین بار و یا فشاری از بالا به آن اعمال نمی شود. امروزه این نوع سقف ها  به دلایل مختلف از جمله کاهش ارتفاع جهت موارد دکوراتیو، جلوگیری از اتلاف حرارت، رطوبت، عبور تاسیسات، آکوستیک نمودن صدا، نور پردازی های توکار ساختمان ها و دلایل دیگر از آن استفاده می شود.


جنس سقف کاذب می تواند از گچ، چوب، مواد معدنی، پی وی سی، آلومینیوم، .... باشد. امروزه با رشد تکنولوژی بسیاری از سقف های کاذب با استفاده از پی وی سی، ساخته می شوند.





بار سقف کاذب بسته به نوع آن به سقف اصلی و یا دیوار های جانبی آن وارد می شود البته باید در نظر داشت که در صورت عدم اتصال مناسب فریم سقف کاذب با سقف اصلی ویا دیوارها در صورت بروز زلزله ممکن است به سقف کاذب و یا سقف اصلی آسیب وارد شود.

امروزه در بسیاری از ساختمان های اداری از سقف کاذب پی وی سی جهت اموری مانند دکوراتیو استفاده می شود که باعث زیباتر شدن و جذاب تر شدن آن محیط می شود. همچنین می توان با نصب درست لامپ ها، نورپردازی های خاص را بوجود آورد.

جهت نصب سقف کاذب باید موارد مهمی در نظر گرفته شود از جمله: خشک یا مرطوب بودن فضای مورد نظر،  انتخاب نوع سقف کاذب، نحوه نورپردازی، سبکی متریال، انتخاب مناسب محل نصب، نحوه کاربری و...

ناگفته نماند که آذران فضانما در کنار تولید و عرضه محصول فوق، در زمینه تولید و ارائه دیوارپوش پی وی سی نیز فعالیت دارد که در آینده به این مورد نیز خواهیم پرداخت.


http://www.azaran.com

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.